menu
Client:

Zalando

0:00 / 00:00

“Samarbejdet med Mediano og Podads har været med til, at drive awareness for Zalando i en målgruppe som ellers kan være svær at ramme og samtidig skabe noget originalt. Fra Zalandos side har vi været glade for både resultaterne men også vejen derhen, som fra alle involverede parter var proffessionnel, sjov og kreativ.”

“Allerede efter vores første møde med Mediano var det klart, at vi havde en fælles mission om at bringe relevant og autentisk indhold til de mange fodboldinteresserede derude. Hertil identificerede vi sammen konceptet “God Stil” som havde et stærkt link til fodboldverdenen men også til mode.

2

Måneder

600k+

Lytninger

4

Native uds.

20+

EM uds

Beskrivelse

Da Eurocup 2021 skulle afholdes i Danmark, var begejstringen og spænding stor for fans og brands. Zalando ønskede at tappe ind i verden af fodbold og fællesskab for at erobre de mandlige hjerter og hjerner. Erobringen skulle ske gennem engagerende storytelling og opfordre til positive handlinger der vil bringe et smil frem på målgruppens læber. Zalando vil positionere brandet som en kerne spiller i det mandsdomineret sportsmiljø ved at hylde handlinger der var værd at fejre.

For at skabe brobygning og større rækkevidde mellem God stil og EM, integrerede værterne Zalando budskaber i Medianos EM udsendelser fx. gennem konkurrencer, reflektering af lytternes input til God Stil, rabat koder etc. Løsningen blev en branding kampagne på tværs af Mediano og Zalandos kanaler med udgangspunkt i konceptet ‘God Stil’. God stil finder man på fodboldbanen men også udenfor banen. Det kunne være en cool eller venlig gestus, god opførsel på sociale medier eller en god smag af mode.

Partnerskabet

Konceptudvikling og produktion af God Stil native udsendelser med teaser videoer.
Medianos YouTube studie blev brandet med Zalando på bannerne og hylderne bag værterne fik fyldt hylderne op med Zalando features.
Zalandos logo på en række af Medianos opslag på Facebook og Instagram i kampagneperioden.
For at føre lytterne fra Mediano til Zalando, tilbød Mediano lytterne en rabatkode.
En collection- og landingpage blev lavet på Zalandos hjemmeside.
Zalando var integreret partner på Medianos EM-udsendelser.