menu
Client:

Kriminal-forsorgen

“I Kriminalforsorgen ønsker vi at skabe mere åbenhed omkring, hvad der foregår inde bag fængselsmurene. Det gør vi, fordi vi oplever, at der ofte er forskel på den virkelige verden, og den virkelighed folk forestiller sig. Derfor er vi glade for, at vi sammen med Christian Fuhlendorff kan vise, hvordan hverdagen faktisk ser ud for vores medarbejdere”

– Ina Eliasen
Direktør, Kriminalforsorgen

“Med Christian Fuhlendorff som vært følger vi hverdagen for fængselsbetjente i de danske fængsler. Vi er med på sidelinjen fra varetægtsfængslingen og den første oplevelse med at blive indespærret til beskæftigelses pligten og det kriminalitetsforebyggende arbejde for at komme ud af en kriminel løbebane, når virkeligheden venter på den anden side af afsoningen.”

5

Udsendelser

200.000+

Lytninger

4,7

Stjerner på Apple podcast

Formålet med produktionen var at belyse jobbet som fængselsbetjent, samt at aflive nogle af de mange fordomme, der hører med jobbet.

Christian var en tur igennem en indsats’s vej gennem fængselssystemet. Over fem podcast-afsnit følger vi ham gennem hele retskæden fra forbrydelse til frihed – og det der er imellem.

Christian gennemlever forløbet, som var han en indsat, og stiller hele tiden spørgsmål og er i dialog med fængselspersonalet. Vi skaber ikke en illusion om, at han reelt er i fængsel, men tager ham hele vejen igennem processen på en åben måde, hvor han løbende kan være i dialog med betjentene og opleve det på egen krop.

Podcasten havde premiere tirsdag d. 11/4 og var allerede den efterfølgende dag, strøget til tops som nr. 1 på diverse podcast hitlister, hvor den ligger endnu.

Podcasten har i sin levetid opnået 150.846 lytninger og formået, at overhale etablerede podcasts såsom Genstart og Mørkeland i popularitet på bare 7 dage.

Fuhlendorff i fængsel er også en favorit blandt lytterne, med en score på 4,7 stjerner på Apple Podcast og 4,8 på Spotify.

Podcasten blev bakket op af en større audio spot kampagne for at sikre et endnu bredere kendskab og højere top of mind hos målgruppen. Desuden aktiverede vi et større podcast partnerskab i Fuhlendorffs egen podcast ‘Hva’ Så?! med det formål at øge kendskabet til både podcasten og jobbet som fængselsbetjent i Danmark.